SEO - nejčastěji kladené otázky

Můžu si udělat SEO sám?

Můžu se pustit do optimalizace webu sám, nebo je vždy výhodnější využít služeb odborníka?

SEO není žádná věda pro vyvolené. Pokud máte dostatek času a odvahy k pokusům, rozumíte dobře kódu a struktuře webu a zároveň máte cit pro jazyk, můžete se o optimalizaci svých stránek pokusit vlastními silami.

Nevýhodou této metody může být, třeba i nechtěné, použití nepovolených SEO praktik, které můžou v konečném důsledku dočasně nebo i tvale oslabit pozici webu ve výsledcích.

Dalších chyb se může nezkušený uživatel dopustit při získávání zpětných odkazů. Některé získané odkazy nemusí mít žádný kladný vliv, některé dokonce můžou vysloveně uškodit.

Zkušený a solidní SEO man by měl znát všechna tato úskalí a těmto praktikám a jiným slepým uličkám by se měl vyhnout.

Vyplatí se SEO vždy?

Přinese optimalizace vždy očekávaný efekt?

Vždy záleží na tom, jaký efekt majitel webu vlastně od optimalizace očekává.

V každém případě se alespoň základní optimalizace vyplatí. Někdy postačí pouze drobné změny ve struktuře webu nebo ve vlastním obsahu stránek k překvapivým posunům ve výsledcích vyhledávání.

Ve vysoce konkurenčním prostředí může být celý proces optimalizace, zejména ovlivnění některých off-page faktorů, časově i finančně poměrně náročný.

Důkladná vstupní SEO analýza vždy na tuto otázku odpoví. Velmi záleží na tématice webu.

Jak dlouho optimalizace probíhá?

Jak dlouho SEO trvá, za jak dlouho se projeví na pozicích?.

SEO netrvá. Jedná se o dlouhodobý a soustavný proces. Algoritmy vyhledávačů se neustále mění (u některých dokonce k lepšímu), také konkurence nespí. Všechny tyto změny je zapotřebí soustavně sledovat a reagovat na ně.

První měřitelné posuny v SERP se obvykle dají očekávat v řádů několika týdnů.

Seznam katalogů

Vyplatí se registrace do katalogů, existuje nějaký seznam kvalitních katalogů?

Ruční postupná registrace do kvalitních a pro SEO přínosných katalogů nikdy nemůže ublížit. Seznamů katalogů je na internetu k nalezení mnoho, ale kvalitních a důležitých katalogů je pouze několik.

Hromadná registrace do katalogů většinou žádný kladný efekt nepřinese.

Validita kódu

Je nutné, aby úspěšný web měl validní kód?

Ne, validita kódu není nutným předpokladem pro úspěch webu ve výsledcích vyhledávání. Roboti vyhledávačů jsou poměrně tolerantní k chybnému kódu, drobné prohřešky proti validitě nevadí úspěšné indexaci.

Validní kód je nepřehlédnutelnou vizitkou autora webu. Všechny weby, které jsem vytvořil, mají validní HTML i CSS kód.

Reference

Proč nikde žádné nemáte reference na projekty, které jste vytvořil?

Stránku s referencemi připravuji, hotová bude co nejdříve:-)

Nejnovější projekty na kterých jsem se nějakým způsobem podílel: Moderní bydlení, Zakládání staveb nebo web Karla Klímy.

Pokud máte jakýkoliv další dotaz, můžete využít rychlý kontakt.